Jaki jest cel imprezy?
Pierwszym krokiem powinno być określenie celu imprezy – czyli tego, co chcemy poprzez nią osiągnąć – a następnym priorytetyzowanie zadań. Zapoznawanie nowych pracowników z resztą zespołu wymaga skupienia się na rozrywkowym aspekcie imprezy, ponieważ w luźnej atmosferze nawiązywanie kontaktów jest znacznie łatwiejsze. Nagradzając konkretne osoby za zrealizowane ponad program cele, pracodawca oczekuje, że pozostali pracownicy poczują się zmotywowani do działania i poprawią swoje wyniki. Imprezy w stylu team building mają natomiast za zadanie usprawniać komunikację oraz uefektywniać współpracę pomiędzy poszczególnymi działami. Najmniej efektywne są spotkania okazjonalne, np. bożonarodzeniowe lub wielkanocne, które nie mają sprecyzowanego celu, a pracownicy z reguły szybko je opuszczają.
Impreza firmowa w hotelu
Jednym z najważniejszych zadań podczas organizacji imprezy firmowej jest wybór miejsca, w którym się ona odbędzie. Powinno być ono na tyle duże, by pomieściło wszystkich pracowników, a ponadto eleganckie i dobrze skomunikowane z miastem. Doskonałym wyborem jest hotel, który nie tylko dysponuje obszernymi salami wyposażonymi w nowoczesny sprzęt audiowizualny – m.in. rozwijany ekran, rzutnik, nagłośnienie czy mikrofon – oraz profesjonalne oświetlenie, ale także oferuje wiele usług dodatkowych. Można w nim m.in. zamówić catering włącznie z deserami oraz drinkami, wynająć miejsca noclegowe oraz transport dla uczestników imprezy, skorzystać ze wsparcia doświadczonegokoordynatora i zarezerwować różnego rodzaju atrakcje, np. stół do bilardu albo parkiet do tańca. Hotele często zajmują się także organizacją kreatywnych warsztatów edukacyjnych.
Dodatkowa rozrywka
Najważniejszym, a zarazem najtrudniejszym do zorganizowania elementem imprezy integracyjnej jest rozrywka. Możliwości jest naprawdę dużo: począwszy od zespołów grających na żywo oraz DJ-ów, poprzez niebanalne gry – np. laserowy paintball, kręgle, bule – aż po wspólne gotowanie, konkursy oraz tzw. talent show. Wybierając dodatkowe atrakcje, należy wziąć pod uwagę m.in. dostępny budżet, atmosferę panującą w firmie oraz wiek pracowników. Osoby konserwatywne niezbyt dobrze zareagują na opowiadającego żarty komika oraz zadania wymagające improwizacji, natomiast młody zespół chętnie weźmie udział w konkursie karaoke czy wspólnym poszukiwaniu skarbów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto poznać preferencje poszczególnych pracowników i wybrać takie rozwiązanie, które usatysfakcjonuje większość z nich.
Źródła:
- Chidzey M., 18 Steps to Organising the Perfect Celebration, Eventjuice (eventjuice.co.uk)
- Cambria P., Sachs P., 7 Hints for Organizing Your Office Party, Business know-how (www.businessknowhow.com)
- Sikora K., Jak zorganizować ciekawą imprezę integracyjną? Nie może być przymusowa. Kręgielnia i pub też odpadają, na:Temat (http://natemat.p)